Właśnie jestem po przeglądzie na 15 tyś i żadnego dotrysku nie mam. Z tego co się dowiedziałem to dotrysk byłby dopiero włączany jesli coś niepokojącego zaczeło by się dziac z wtryskiwaczami.
Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!
Zwiń
X
-
koszu84, Masz swój kabel i wiesz co masz w sterowniku ?, czy tylko to co usłyszałeś od serwisanta , Jaki masz obecnie soft ? Jest widoczny po zalogowaniu na pierwszej stronie i co jest w okienku zakładki F1 ( konfiguracja ) i F9 ( gaz -benzyna ) ostatnia pozycja .
Wielu serwisantów mówi że jest OK i nic nie zrobili a jest inaczej , no chyba że stałeś nad nim i widziałeś co robi :diabelski_usmiech .
Komentarz
-
-
Nie wiem jak inni ale ja moge potwierdzic to o czym pisza koledzy powyzej. Jestem własnie po przegladzie rocznym i zadnych zmian w konfiguracji nie ma, zaraz po wyjechaniu z przegladu podlczylem sie pod centralke i nie mam zaznaczonego "split fuel". Zrobilem tez ze 400km po autostradzie nie załowałem sobie (120-160) i nie zaobserwowalem tez zuzycia benzyny a przez wiekszosc czasu na tym dystansie mialem powyzej 4k obrotów.
Nie wiem czy to zależy od ASO czy ogolnie Skoda wycofala sie z tego pomyslu, ale w kazdym razie u mnie nic nie zmienili.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez The_playaNie wiem czy to zależy od ASO
Zamieszczone przez The_playaw kazdym razie u mnie nic nie zmienili
Zamieszczone przez The_playaZrobilem tez ze 400km po autostradzie nie załowałem sobie (120-160) i nie zaobserwowalem tez zuzycia benzyny a przez wiekszosc czasu na tym dystansie mialem powyzej 4k obrotów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez renegat83Dzisiaj rano byłem na przeglądzie po 30tys. km, wgrano mi nową mapę, ale żadnych dotrysków nie mam. Mam dość nowy sterownik, bo rok temu w ramach akcji serwisowej wymienili mi na nowy (dziwne, bo nie miałem żadnych problemów z LPG). Doradca mi powiedział, że jak bardzo chcę to może mi je włączyć, ale standardowo ich nie ma:-) Mogą ustawić je tym, który ostro pałują samochód i skarżą się, że brakuje im mocy przy wyższych prędkościach obrotowych. Albo różne ASO dostały różne wytyczne, albo ktoś tu kogoś wprowadza w błąd.
Czy ktoś jeszcze z forumowiczów miał wymieniany sterownik LPG w ramach tej akcji serwisowe ????
Komentarz
-
-
Witam,
Audioza, to było na przeglądzie po 15tys w maju 2012 roku. Szczerze mówiąc, nie wnikałem w temat. Po prostu siedziałem sobie w poczekalni, przyszedł doradca i powiedział, że mój sterownik od LPG jest do wymiany, bo jego nr seryjny znajduje się na liście, którą dostali "z centrali". Powiedziałem tylko, żeby mi map nie poprzestawiali, bo wszystko chodziło idealnie. Jakby co to podpytam ich, bo niestety będę musiał się do nich wybrać z inną rzeczą.
Wiem, że to OT, ale może ktoś spotkał się z czymś takim w OT2, że po przekręceniu kluczyka nie wyświetlają się informacje z komputera pokładowego. Np. jak gasiłem silnik to była temperatura zewnętrzna, a jak przekręciłem kluczyk następnego dnia to wyświetlacz działał normalnie oprócz wskazań z komputerka, dopiero trzeba manetką zmienić na następny element, np. czas podróży to się wtedy zapala i działa normalnie... W ciągu ostatniego tygodnia zdarzyło mi się to 2 razy, wcześniej tego nie było. Gwarancja się kończy, a boję się, żeby nie było to początkiem czegoś poważniejszego, bo to akurat głupota.
Komentarz
-
-
No to ja ostatnio pojechałem w celu ponarzekania na drobne poszarpywania w okolicach 2000 obrotów przy zwalnianiu (z delikatnie wciśniętym gazem).
Powiedzieli mi że wgrali nowe mapy (co by się zgadzało bo mam już inne czasy otwarcia). Dopytałem czy tylko nowe mapy. Odp. TAK !
No to wyszedłem podpiąłem pod kompa i co widzę:
czyli nie tylko nie powiedzieli ale ukryli sobie fakt doładowania PB.
Także trzy kliknięcia i przywróciłem ustawienia do stanu normalnego.
PS. Jak widać całkowity udział benzyny jest od 4500 i dodatek od ciśnienia 1,7 bara. Jak patrzyłem to takie ciśnienie przekraczam przy każdym przyspieszaniu (chyba powyżej 3000 obr) więc nieźle sobie lecą w ciula.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PrzemekS2Panowie dajcie adres z którego można ściągnąc program do diagnozy LPG w naszych skodach oraz aukcje na której kupiliście kabelek.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez obrusAle ten program nie jest pełnowartościowy. Trzeba witaminkę.
Komentarz
-
-
Im nowsza wersja program to coś dodają , co we wcześniejszych tego nie było , to zrozumiałem , wcześniej nie było opcji startu z gorącego silnika a w nowych już jest natomiast starsze sterowniki typu 16.00 nie mogły w ogóle z tego skorzystać bo to inny soft i program nie odpalał .
Różnica w stosunku do starszych wersji to na pewno dużo większa opcja zakładek w F1 .
Poczytaj również literaturę ze strony LR tam jest dość sporo opisane co dodali do nowego programu i jak z tego korzystać .
Plik pod nazwą :Rozszerzenie oprogramowania Omegas 2.16.3 ( opis dodatkowych funkcji ) .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PrzemekS2Panowie dajcie adres z którego można ściągnąc program do diagnozy LPG w naszych skodach oraz aukcje na której kupiliście kabelek.
Komentarz
-
-
Wczoraj odbierałem Octavie po przeglądzie, poruszona została kwestia nowego softu. Pan twierdzi że split fuel włączany jest tylko w samochodach flotowych itp, nie w prywatnych. Nie mam kabelka żeby sprawdzić jego prawdomówność, nie będe go w tym celu kupowaćAle brzmi logicznie, samochody flotowe są o wiele bardziej katowane niż prywatne, może internetowa zadyma przyniosła oczekiwany efekt i Skoda odpuściła ten durny pomysł.
Komentarz
-
-
Witam
Mamy w firmie dwie Octavie Tour 2. Jedna ma ok. 62 tys km, druga 52. W tej która ma 62 tys. właśnie padła głowica i w ramach gwarancji mają regenerować gniazda, co gorsza wtryski były już wymieniane 2 albo 3 razy.
Druga jedzie na sprawdzenie. Podczas ostatnich przeglądów wgrali nowy soft z dotryskiem, ale doradca stwierdził że przy tej pojemności dotrysk nie jest włączany. Obawiam się że Skoda zaczeła robić gniazda z innych materiałów i ten silnik to nie to co kiedyś.
Dam znać co będzie się dziać dalej.
Kuba
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GaberKubas 18 jakie były objawy w Skodzie z uszkodzoną głowicą zanim poszła w ręce ASO ?
Ściągam historię wszystkich działań tobędę miał wszystkie działania bo ja tym autem jeździłem do ~20 tysięcy.
Kuba
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kubas18...Podczas ostatnich przeglądów wgrali nowy soft z dotryskiem, ale doradca stwierdził że przy tej pojemności dotrysk nie jest włączany....
Komentarz
-
-
Kupiłem w zeszłym roku Scoda Octavia 2 Tour z salonu 1.6 mpi + LPG LR.
Po przejechaniu 14 tys km. zacząłem odczuwać drgania silnika na biegu jałowym.
Przeglądu dokonywałem w Skoda Auto Śliwka Katowice i informowałem że występuje powyższy problem jednak nikt nie był tym zainteresowany.
Kiedy następnego dnia wróciłem z nagranym filmikiem by udowodnić że coś jest nie tak z samochodem, okazało się że mam wadliwe wtryskiwacze i są do wymiany. Instalacja Landi Renzo więc musiałem czekać 2 tygodnie na nowe więc jeździłem na benzynie. Wymieniono wszystkie.
Oto jak pracował silnik przed wymianą
Wadliwe wtryskiwacze 1.6 mpi Landi Renzo
Przy włączonej klimie obroty wzrastały i silnik nie podbijał obrotów.
Nie rozumiem jak gazownik mógł tego nie zauważyć na przeglądzie
Serwisowanie samochodu w ASO to jedna wielka porażka.
Dotrysk nie został włączony, nie wiem czy wgrano w ogóle nowe oprogramowanie.
Dodam że nie katuje samochodu i jeżdżę bardzo spokojnie.
Moje średnie spalanie wynosi 8,3 litra lpg.
Rzadko wchodzę na obroty powyżej 4k.
Komentarz
-
Komentarz